Inilah diriku..


Kenapa ayam?,,,Mungkin ini soalan yang akan ditanya kepada ana seawal perkenalan bersama teman-teman baru di universiti dahulu.Hanya senyuman ikhlas sebagai pengganti jawapan. AYAM.. mungkin bila disebut nama ini,maka terbayanglah masakan yang macam-macam, ayam gorenglah,rendang ayam lah, 1001 macam ada di dalam benak kalian.Tapi bagi teman-teman ana,mereka mungkin lebih mengenali 'nickname' ini daripada nama ana sendiri.Apalah yang istimewa ana pun tak tahu,Buat teman-teman ana yang ingin tahu kenapa AYAM? tidak nama lain..biarlah ana ceritakan sedikit di sini..

Alkisahnya bermula bila ana melanjutkan pelajaran di sekolah berasrama tahun 2004-2005 dahulu. Ana menyambung pengajian di sekolah abang ana belajar dahulu.Mungkin ketika di awal persekolahan,ramai senior yang mengenali ana kerana faktor orang kampung ana pun ada sekali belajar kat sekolah tersebut,tambahan pula abang ana merupakan pelajar terbaik di sekolah yang sama. Tidak dinafikan kehidupan di asrama dan menjadi seorang junior adalah perkara paling tidak menyeronokkan dalam hidup ana.Segala macam peraturan dikenakan terhadap junior,kadang-kadang yang tak masuk dek akal pun ada juga.Tapi kerana itu pilihan ana terpaksa jua dihadapi dengan tabah penuh keredhaan.

Biarlah ana skip cerita sengsara ana ini.Nak dijadikan cerita, ana ni dahulu suka cakap perkara-perkara tentang ayam,sebagai contohnya 'sengal ayam', 'lumpy ayam'..dan sebagainya. Maaflah jika ada pencemaran bahasa,tetapi itulah sebab mengapa ana digelar AYAM dikalangan pelajar sekolah ana.

Bila ana melanjutkan pelajaran ana di universiti,nama AYAM masih lagi melekat pada diri ana,sebab ramai kawan sekolah ana melanjutkan pelajaran di universiti yang sama dengan ana.

Jadi kawan-kawan di universiti pun memanggil nama AYAM.Tapi kawan ana pula tidak suka ana dipanggil AYAM,lalu dengan jayanya beliau memanggil nama ana dengan gelaran CIK YAM.
Begitulah ceritanya.

Buat teman-teman ana,terima kasih lah atas nama yang kalian berikan pada ana.

Comments

Anonymous said…
redha ke x tuh owg pnggil ayam??? huhu
SuhaNa said…
redha jer lah..nak buat macam mana..moga kalian gembira sudah yer
Anonymous said…
bagus2..semut pun semut laaa...
SuhaNa said…
barulah sahabat namanya..ayamdan semut
Anonymous said…
ske tgk gambr ayam tuh..hepi go lucky...
salsabila said…
come plak ayam tu..hee
SuhaNa said…
to kristal hijau :

Semua ciptaan Allah ada seni kecomelannya.. =)

Popular posts from this blog

Lulus untuk temuduga Professional Technologist, MBOT

GrEP MARA: PART 3

GrEP MARA : PART 2